fbpx
Chůze do schodů: zadek snů

Chůze do schodů: zadek snů

Výtahům odzvonilo – je čas vyrazit nahoru po schodech! Proč? Jestli chcete dokonalý zadek a silné srdce, přečtěte si, proč je právě pro vás chůze do schodů tak vhodná forma fitness.

Podpora spalování tuků

Chůze do schodů je skvělý způsob, jak si během dne přidat nějakou cardio aktivitu navíc. Srdce se vám už po pár patrech rozjede jak šílené, což vám pomůže rozproudit spalování tuků.

Zaměřme se na chvíli na kalorický výdej: podle některých studií je chůze do schodů dokonce efektivnější než běhání a rozhodně více než chození po rovině. A pokud se rozhodnete posunout se na další level a zkusit běh do schodů, poté spalujete stejně, jako kdybyste hrály volejbal.

Dynamicky do schodů v hale nebo na stadionu, když je venku ošklivo a zima
Dynamicky do schodů v hale nebo na stadionu, když je venku ošklivo a zima

Chůze do schodů je navíc doporučována předními kardiology, kteří vědí, že je to aktivita vhodná k posilování srdečního svalu – a pod to se podepsala i Česká kardiologická společnost. Kromě snížení rizika infarktu je další výhodou chůze do schodů také snížení rizika mrtvice – podle studie z Harvardovy univerzity, při které se zjistilo, že ze vzorku jedenácti tisíc mužů se těm, kteří se každý den věnovali chůzi do schodů v rámci tří až pěti pater, snížila pravděpodobnost smrti mrtvicí až o 29 %.

Samozřejmě můžete také měřit pomocí mobilu nebo smart fitness náramku, kolik jste urazila kroků. Překonáte minulý trénink?

Krásný zadek

Chůze do schodů aktivuje všechny svaly na nohou a i další svaly v lidském těle. Pokud budete při chůzi do schodů došlapovat spíš na špičky, posilujete více svaly předních stehen – a naopak, při přenesení váhy na paty dáváte zabrat zadním stehnům a hýždím. A když se pustíte zábradlí a rozpohybujete paže, dáte teprve svalům co proto.

Schody jsou dostupné

Jedna z největších výhod chůze do schodů je, že je to druh cardio cvičení, které nevyžaduje žádné zvláštní vybavení – schody jsou totiž všude. Začněte tím, že si vyběhnete každé ráno eskalátory. Uvidíte, jak se vám vyplaví endorfiny a to pracovní jednání pak zvládnete levou zadní.

Běh anebo aspoň chůze do schodů spojuje fitness posilování spodní části nohou a náročnější fitness aktivitu. Dobré pro kardio na doplnění komplexního kruhového tréninku :)
Venku jsou schody skoro všude, na vypracovaný zadek je to skoro nejlepší pohyb. Spojuje tvarování nohou a kardio spalování tuků.

Zařaďte chůzi do schodů na svůj denní program. Nepotřebujete žádné speciální vybavení, chodit do schodů můžete v teplákách i v šatech. Pokud to chcete vzít vážně a okolo chůze nebo běhu do schodů si vystavět celý trénink, oblečte se tak, jako kdybyste šly běhat – pevné boty jsou základ.


Zkuste dát sama sobě výzvu a celý měsíc nepoužívejte výtah.

Zaměřujte se na to, ať máte zpevněný střed těla a dělejte radši větší kroky, než menší. Až to pro vás bude po pár týdnech tréninku moc snadné, zvyšte tempo, nebo si pořiďte třeba závaží na kotníky.

Nezapomeňte na strečink po výkonu. Koneckonců, výběh do schodů nebo jejich vyšlápnutí, je další kardio aktivita. Ale je mnohem náročnější a navíc tvaruje problematické partie 🙂

Jak často chodíte do schodů vy?

Napsat komentář

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..