Výtahům odzvonilo – je čas vyrazit nahoru po schodech! Proč? Jestli chcete dokonalý zadek a silné srdce, přečtěte si, proč je právě pro vás chůze do schodů tak vhodná forma fitness. Podpora spalování tuků Chůze do schodů je skvělý způsob, jak si během dne přidat nějakou cardio aktivitu navíc. Srdce se vám už po pár patrech rozjede jak šílené, což vám pomůže rozproudit spalování tuků. Zaměřme se na chvíli na kalorický výdej: podle některých studií je chůze do schodů dokonce efektivnější než běhání a rozhodně více než chození po rovině. A pokud se rozhodnete posunout se na další level a zkusit běh do schodů, poté spalujete stejně, jako kdybyste hrály volejbal. Chůze do schodů je navíc doporučována předními kardiology, kteří vědí, že je to aktivita vhodná k posilování srdečního
dozvědět se víc

Více potřebují fosfor těhotné a kojící ženy, dále pak rostoucí děti. Nedostatek se projevuje převážně u alkoholiků, dlouhodobě hladovějících a nebo diabetiků Fosfor je jeden z nejrozšířenějších minerálů v lidském těle, tvoří až 1 % celkové hmotnosti (průměrně tedy 600 – 700 gramů), z čehož je 80 – 85 % obsaženo v kostech a zubech. Doporučená denní dávka fosforu je v ČR stanovena vyhláškou na 700 mg. Funkce fosforu Společně s vápníkem se z velké části podílí na stavbě zubů a kostí. Mimo to je také velmi důležitý pro udržení pravidelného srdečního tepu, pro mozek a nervovou tkáň, pro tvorbu a přenos energie a také pro aktivaci některých enzymů. Jeho vstřebávání probíhá především v tenkém střevě, vylučován je poté močí. Na webu celostnimedicina.cz se lze dočíst, že „Je důležité si uvědomit, že hospodaření organismu s fosforem souvisí s hospodařením s vápníkem.
dozvědět se víc

Vítejte ve světě běžců. Věřte nám, že si takový brzký ranní jogging zamilujete a stane se nepostradatelnou součástí vaší denní pohybové rutiny. Co si budeme povídat – mnohé z nás při slově běhání protáčí oči v sloup. Vzpomínky na základní školu, kdy jsme byly do běhu nuceny, styděly jsme se, že nás píchá v boku a modlily se za omluvenku od doktora, která by nás aspoň na pár hodin osvobodila ze spárů toho tyrana – tělocvikáře. Je na čase překonat staré bolístky a vydat se vpřed – doslova se rozeběhnout. Jogging nebo běh? Pro začátek je nejvhodnější začít joggingem. Co to ten jogging je? Je to technika běhu s nízkou intenzitou vydávané energie. U nás se mu říká také běh pro zdraví, případně kondiční běh. Pro běžkyně-začátečnice je ideálním způsobem, jak si
dozvědět se víc

Pokud chcete shodit nějaké to kilo před plavkovou sezónou, je nejvyšší čas napumpovat gumy! Fitness jízda na kole je skvělým aerobním cvičením, při kterém se vám zvyšuje srdeční tep. Navíc dlouhodobě dochází ke zvětšení kapacity plic, okysličení krve a vyplavování endorfinů. Nevíte, co s víkendem? Vyrazte ven na kole. Vaše tělo vám poděkuje. Je konec dubna, sluníčko se drží na obloze déle a déle… a řidičům osobních automobilů se hrůzou ježí chlupy na zádech. Začíná totiž cyklistická sezóna. Pokud se občas sami mezi nervní řidiče řadíte, čtěte dál. Prozradíme vám, proč byste i vy měli sundat nohu z pedálu možná už napořád. A radši do pedálů šlápnout v keckách a s přilbou na hlavě. Největší výhody jízdy na kole V České republice se jeho nedostatek (jinak také anémie) vyskytuje u přibližně 5 %
dozvědět se víc

U žen se nedostatek železa projevuje častěji. Je to z důvodu pravidelné ztráty krve v době menstruace či v době těhotenství a kojení. Rizikové jsou také poruchy trávení a rostoucí trend ve spotřebě potravin, které ho neobsahují v dostatečném množství. Tedy nevhodně sestavený jídelníček je dobré zvláště při pravidelném cvičení ve fitness suplementovat kvalitními výživovými doplňky, které železo obsahují v dostatečném množství. Železo (Fe z latinského Ferrum) patří mezi minerální látky, konkrétně mezi mikroprvky. To znamená, že je třeba přijímat ho stopové množství v řádu desítek miligramů. Je to zásadní prvek v procesu krvetvorby. A tedy je důležité i pro fitness svět. Tělo potřebuje tento nutricient k tvorbě hemoglobinu (bílkovina v červených krvinkách), který umožňuje přenášet kyslík do těla. Je důležité také pro růst, reprodukci, hojení ran a imunitu V České republice se jeho nedostatek (jinak také anémie)
dozvědět se víc